Marketer Davronbek


Гео и язык канала: Узбекистан, Узбекский


Kanalda siz bilan tajribalarimni bo'lishib boraman
Asosiy yo'nalishlar:
- Sotuv
- Communication skills
- Marketing

Связанные каналы  |  Похожие каналы

Гео и язык канала
Узбекистан, Узбекский
Статистика
Фильтр публикаций


Bu mavzu haqida yuqoridagi postni tashlashim bilan yozdim lekin sizga qiziq bo'lmasa kerak deb o'chirib tashlagandim, endi ozroq tahlil beraman.

2022-yilni o'zida O'zbekistonda onlayn bozor qiymati $311 milliondan oshgan va KPMG tahlilchilariga ko'ra bu bozor 2027-yilga kelib $2,2 mlrddan ham oshishi kutilmoqda.

Tushunishingiz uchun bu har yili onlayn savdo bozori qiymati kamida 100% ga oshadi degani.

Men 2024 uchun ma'lumotlarni topa olmadim lekin agar tahlil va hozirgi holatdan kelib chiqsak kamida $500 mlnlik bozorga egamiz.

O'zbekiston onlayn savdo uchun mintaqadagi eng tez rivojlanayotgan bozor, bu katta pullar degani va katta pullarni hukumat ham to'smaydi.

TEMU ham atiga 6 oy ichida O'zbekistonda oyiga $2 mln gacha sotuvlarga chiqib olgandi.

Ecommerce eng tez rivojlanadigan va kelajak bozori, kirish uchun hech qachon kech emas, shunchaki ba'zi qonunga to'g'ri kelmaydigan kompaniyalar huddi Tiktok kabi bloklanadi.

Siz savolga qanday javob bergan bo'lardingiz?

@marketerbilan


Репост из: Beshtor
Temu hali O‘zbekistonga qaytishi mumkin

Variantlar quyidagicha: yoki O‘zbekistonda sho‘ba korxonasini ochadi, yoki QQS to‘lovchisiga aylanadi.

Boshqa yo‘l yo‘q, chunki hukumat qarori qabul qilingan, uni hech kim bekor qilmaydi.

Shuning uchun endi hamma narsa Temu’ning o‘ziga bog‘liq. Aniqrog‘i, ular O‘zbekiston bozorini qanday baholashiga.

Hozirgi taxminiy hisob-kitoblarga ko‘ra, marketpleys bizda oyiga $2-3 millionlik savdo qilmoqda. Bu Temu uchun ko‘pmi yoki kammi, buni Temu rahbariyati hal qiladi.

Agar kompaniya O‘zbekistonni istiqbolli, hali o‘sishda davom etadigan bozor deb hisoblasa, u, talablarni bajarib, faoliyatini qayta boshlaydi.

Lekin bu holda Temu o‘z biznes modelini o‘zgartirishi kerak bo‘ladi va xarajatlar ko‘payishi sababli narxlar ham oshadi.

Agar kompaniya "O‘zbekiston bunga arzimaydi" degan xulosaga kelsa, tabiiy ravishda, bloklangan holda qolaveradi.

Nima bo‘lmasin, marketpleys bu yerda bor-yo‘g‘i yarim yil faoliyat yuritdi, ammo shu qisqa vaqt ichida ko‘p narsaga ta’sir o‘tkazishga ulgurdi.

Masalan, u import qiluvchilarga past ustama bilan katta hajmda savdo qilish manfaatliroq ekanligini ko‘rsatdi.

Bir buyurtmadan kam foyda ko‘rasiz-u, lekin umumiy hisobda ko‘proq daromad olasiz.

U yana shuni isbotladiki, hozirgi assortiment o‘zbekistonliklarga yetarli emas — ko‘plab odamlar Temu’ga past narxlar uchun emas, balki bizga umuman keltirilmaydigan tovarlar uchun kirar edi.

Va endi, Temu yo‘q bo‘lgach, bu odamlarning ehtiyojlarini qondirish boshqa birov uchun yaxshi imkoniyatga aylanishi mumkin.

@beshtorr

#ecom


Med klinikalarni tizimlashtirish zamon talabi ekan. Hozir 2 ta klinika bilan ishlab turib marketolog ekanligimga afsuslantirishdi.


Shitʼlarni kim bosgan bilmayman, lekin agar siz oʻzizda bilim yetarli deb baholasangiz va sizga 4 oylik kurs kerak deb baholamasangiz asistentlik uchun harakat qilishingizni keragi yoʻq.

Biz 4 oylik kurs evaziga asistentlikni soʻrayapmiz, pul berishni emas yordam berishni taklif qilyapmiz. Qoʻshimcha tarzda oʻrganganlaringiz asosida tashqaridan loyiha olsangiz yordam beramiz deyapmiz.

Shu taklif kimga yoqmaganini bilmadim, oʻrniga kurs eʼlon qilsam boʻlar ekan.


Menga assistent kerak

Kreativ fikrlovchi, marketingdan habari bor, film va geek madaniyat muhlisi hamda masʼuliyatli boʻlsa boʻldi. Agar yuqoridagilar kimdadir boʻlsa jinsi, irqi, dini va millatidan qatʼiy nazar qabul qilamiz.

Talablar: Toshkentda boʻlishi, ishlarga vaqt ajratishi hamda belgilangan vaqtda topshiriqlarni bajarishi. (Yozilgan habarlarga tezda javob berish birinchi oʻrinda, xushmuomala va etikadan habardorlik ham)

Nima olasiz? Digital va content marketing bilimlari, doimiy tajriba va oʻzgacha yondashuvga ega ish muhiti.

Dastlabki 4 oy oylik toʻlanmaydi, bu davr assistenti ishga tayyorlash uchun ajratiladi. Qoʻshimcha loyihalari boʻlganida esa yordam beriladi va tashqaridan ish olishiga toʻsiq yoʻq. Biz oʻrgatamiz, uni qanday qilib ishlatish esa erkin tanlov. Muhimi ustoz shogird anʼanalarini saqlash.

@disokjonov ga oʻzingiz haqingizda va nima uchun asistentlik vazifasini olmoqchi ekanligingiz haqida yozib yuboring. Habarlar qisqa boʻlib qolmasligiga eʼtibor qarating. Kreativ habarlarni esa alohida koʻrib chiqamiz.


Havoyi gaplar bilan biznes oldida aqilli koʻrinish haqida ajoyib iqtibos

"Men strategik sheriklik nimani anglatishini va uning oddiy sheriklikdan qanday farq qilishini tushuna olmaganman. Lekin ushbu soʻzni kim ishlatsa, aqilli odamday koʻrinardi, shuning uchun bu iboradan foydalanishni yoqtirardik."

Bu gaplar Microsoft va Amazonʼga bizneslarini sotgan Toni Sheyning gaplari.

Siz ham shunaqa qilasizmi?

@marketerbilan


Targetni kunlik natijalar asosida analiz qilib oʻzgartirish sal kam ahmoqlik bilan teng

Agar sizda kunlik natijalar har xil boʻsa demak reklamani hali takomillashtirishingiz mumkin degani, har kuni bir xil natija olaman deb vaqt sarflamang.

@marketerbilan


Ozroq auditoriya tahlili uchun, kim boʻlib ishlaysiz?
Опрос
  •   Marketolog
  •   Biznes egasi
  •   SMM menejer
  •   Sotuvchi
  •   Commentʼda yozaman
10 голосов


Razborlarga shunchalik koʻp duch kelayotganimdan, oʻzim ham shu kanalda nimadir qilish haqida oʻylab qoldim.

Agar sizda loyihalaringizni men bilan birga muhokama qilish boʻyicha qiziqish boʻlsa biror product oʻylab koʻramiz.

Nima deysiz 🔥


Yaqinda marketing agentligimiz uchun loyihalar olish maqsadida reklamalarni ishga tushiramiz

Maqsadimiz yuqoriroq chekdagi xizmatlarimizni sotish.

Asosiy trafik manbai sifatida Meta ads ni ishlatamiz va kamida 5 bosqichli varonka bilan lidlarni olishni reja qilyapmiz.

Tabiiyki bizga qoʻshimcha kuchlar kerak boʻladi, afsuski raqamlar bilan yetarli darajada ishlay oladigan, analitik qobilyatga ega boʻlgan va natijalarni tezda tahlil qilish koʻnikmalariga ega boʻlgan mutaxassislar juda kam.

Bizni sohada ayniqsa yuqoridagi koʻnikmalar juda muhim, chunki tahlil koʻnikmasi siz qilgan ish qanchalik toʻgʻri yoki notoʻgʻri ekanligini tezda anglash va koʻproq foyda keltirish orqali koʻproq foyda olishga sabab boʻladi.

Jamoaga yangi odamlar jalb qilish va bilimlar bilan boʻlishishni maqsad qilib turibman. Hozir men oʻylab turgan narsa bu buni qanday amalga oshirish.

Nasib siz bilan bular borasida yaxshi yechim topamiz.

@marketerbilan


Analitika va raqamlar aslida nimani ko'rsatadi? (↑ davomi)

Analiz qilish natijasida siz ko'p toʻgʻri va notoʻgʻri raqamlarni aniqlaysiz, eng muhimi qayerda muammo borligini koʻrasiz.

Lekin muammo siz oʻylagandan koʻra chuqurroq boʻlishi mumkin. Kecha yozgan keysda yozganimdek qurilish biznesida ham raqamlar tizimida muammo borligini koʻrsatdi, chunki CRM da koʻp lidlar yoʻqolib qolayotgan edi.

Yuzaki oʻylansa shunchaki CRM ni tuzatish bilan muammo bartaraf qilinadigandek koʻrinadi. Lekin biz siz bilan yosh bola emasmiz, oʻylaymanki meni kuzatadigan odamlar yuzaki maʼlumotlar uchun obuna boʻlishmagan.

Agar muammoga chuqurroq yondoshilsa

1. Asl sabab kechagi keys misolida 3 oydan beri davom etib kelayotgan xatolikni anglamagan sotuv boʻlimi rahbarida. Marketing bilan birga ishlashi kerak boʻlgan, raqamlarni va sotuvlarni kuzatishi kerak boʻlgan xodim agar men borib soʻramaganimda eʼtiborsiz davom etgan boʻlardi.

2. Har oy marketing va boshqa harajatlar uchun byudjet belgilovchi yoki moliyaviy rejalarni nazorat qiluvchi kompaniya moliyachisi ham pul qayoqqa ketayotganini soʻramagan, tikilgan summa qanchalik zarar yoki foyda bilan qaytayotganini nazorat qilmagan.

3. Marketing boʻlimi ROAS, ROMI bilan qiziqmaydi va ajratilgan byudjetni sarflash bilan cheklanadi.

Tahlildan kelib chiqsak yuqorida sanab oʻtilgan xodimlar kompaniya kelajagi va rivojlanishiga befarq yoki bilimsiz. Demak raqamlar muammo qayerdaligiga emas kimda ekanligiga olib boradi.

Aksariyat bizneslar raqamlarni tahlil qiladi lekin yuzaki muammolar bilan aldanib qolishadi, natijada 3-6 oydan keyin yana huddi shu muammo qaytalanaveradi. Chunki muammoni asl sababchisi hali ham ichkarida.

Koʻp aytaman, yoki analiz qilishni biling yoki analitik ishga oling.

@marketerbilan


Biznesdagi kichik (katta) tajribam bilan boʻlishmoqchiman

3 oy avval bir qurilish biznesi bilan ish boshlagan edik. Ular bilan 2 oy kichik maslalarda hamkorlik qildik.

Yanvar oyida men ulardan nechta lid tushgani, sotuvlar soni, sifatsiz lidlar va barcha lidlarni manbalari haqida raqamlarni soʻradim.

Masofadan turib raqamlarni ololmaganim uchun oʻzim sotuv boʻlimi rahbari bilan koʻrishdim va olishim kerak boʻlgan narsalarni aytdim. Lekin sotuv boʻlimi boshligʻi deyarli hech nimani koʻrsata olmadi va koʻrsatgan raqamlari ham notoʻgʻri ekanligini aniqladim.

Ularga tizim xato ishlayotgani, xodimlarda raqamlar bilan ishlashda muammo borligini aytdim. Eng qizigʻi bu muammolar ularda 3 oydan beri boʻlgan. Ular lidlar va sotuvlar sonini, ofisga kelib harid qilmaganlar sonini umuman bilishmagan, CAC haqida gapirmasa ham boʻladi.

Bir nechta reklama kanallariga yaxshigina pul tikiladi lekin qaysi kanal qancha foyda berayotganini esa hisoblash haqida oʻylab ham koʻrishmagan.

Biznesda xodimlar har oy soʻngida hisobot topshiradi, hisobotlari esa doim notoʻgʻri boʻlgan. Hullas muammo shunchalik kattaki, aniq ayta olaman mana shu muammoni oʻzini bitta konsultant bir necha ming dollarga topib bergan boʻlardi.

Tizim xato ishlayotganini bilishdi va tizimni toʻgʻirlashdi, ammo hali ham aniq raqamlarni bilishmaydi, ularga analitik boʻlish taklifini berganimda esa buni rad qilishdi.

Men ularga aytgan gap esa "siz mana shuncha pul yoʻqotishga ongan rozisiz".

Biznes ham huddi siyosat kabi katta va qatʼiy qarorlarni talab qiladi. Bunga qodir boʻlmasangiz bugun boʻlmasa ertaga yiqilasiz.

Keyingi postda raqamlarni kuzatish va analitika aslida nimani koʻrsatishi haqida yozaman.

@marketerbilan


Siz topadigan foydani katta qismini nima tashkil qiladi?

3 yildan beri marketing olamidaman, noldan ham biznes koʻtarib koʻrdik, tayyori bilan ham ishlab koʻrdik.

Har doim biznes egasi yangi mijozlarni jalb qilish va sotuvlarni oshirishni xohlagan. Lekin men kuzatgan aksariyat holatda foydani katta qismini qayta sotuvlar tashkil qiladi. Yoki hech boʻlmasa avval sizniki kabi produktni boshqa joydan sotib olganlar sizdan ham sotib olishadi.

Tushunib olishimiz kerak boʻlgan narsa bu biz berayotgan taklif qandayligi. Agar yangi mijoz uchun reklama qilinsa unda taklif ham boshqacha boʻladi. Taklif aynan bizga begona boʻlgan odamlarga qaratiladi. Men aytganimdek qayta sotib oladigan isteʼmolchilarga esa taklif boshqacha ishlab chiqarilishi kerak.

Men bu postda aytmoqchi boʻlgan eng muhim narsa bu mijozingiz qaysi turga mansubligini aniqlang, ular sizdan qayta sotib oluvchilarmi yoki birinchi marta sotib oluvchilarmi? Sizga koʻp foyda olib kelayotgan tarafga koʻproq fokus qarating.

Aytgancha, agar biznes yangi boʻlsa albatta foydani sizga yangi sotib oluvchilar keltiradi, lekin bu koʻrsatkichga aldanib qolmang. Aytganimdek balki sizdan olib turgan mijoz avval raqobatchingizdan harid qilgandir. Bunda ham mijoz tarafidan bu qayta harid hisoblanadi.

Ayniqsa infobiznesda qayta sotuvlar eng muhim daromad manbai hisoblanadi.

📿 Qisqa qilsak aksariyat bizneslarda mijozlar ikki uchi ulangan ip kabi harakatlanadi, yaʼni siz aslida sizniki kabi mahsulotni isteʼmol qilgan odamga sotasiz. Demak taklifingizni ham shunga mos tarzda ishlab chiqing.

Marketing agentliklari misolida koʻrsak biz uchratadigan reklamalarni koʻpchiligi mana bunday boshlanadi "lidlaringiz koʻp lekin sotuvlar kammi?" Bu aynan oʻsha ikki uchi ulangan ipdagi mijozlarga qaratilgan reklama.

Analitika bu biznes uchun eng muhim jarayon.

@marketerbilan


Reklamalaringizning pul keltirishi 90% holatda toʻgʻri auditoriya tanlashingizga bogʻliq

Biznes egasi tarafidan targetologga boʻladigan eng katta eʼtiroz "auditoriyayni yaxshi tanlay olmading", lekin sizni ishontirib aytamanki bu reklamadagi eng koʻp uchraydigan notoʻgʻri yondashuv.

Aslida auditoriya target sozlamarida emas reklama kreativi yaratilish bosqichida tanlanadi. Siz kreativda aytayotgan gapingizni oʻzida toʻgʻri auditoriya tanlay olishingiz kerak.

Agar reklama kreativini toʻgʻri qilgan boʻlsangiz, targeting bosqichida auditoriya haqida bosh qotirib oʻtirishingiz shart emas. Aslida ham sozlamalardan muammo qidiradigan biznes, yoki juda kichik va hech nimani tushunmaydi yoki katta boʻlsa ham hech nimani tushunmaydi.

Aslida muammo biznes egasida emas, u yollayotgan mutaxassis targetolog ishini toʻgʻri bajarsa, kreativ haqida ham toʻgʻri "ТЗ" bera olishi kerak. Aynan shuni tushunadigan targetolog va SMM menejerlar bozorimiz uchun eng kamyob hodisa.

Hozirgi bizneslar oldida ikki mashaqqatli ish bor
1. Avval qilmaganlarini qilib koʻrish
2. Shu ishni toʻgʻri qila oladigan mutaxassis topish

@marketerbilan


Shuncha paytdan beri endi sizdan yordam soʻrayman

Telegram premiumi borlar kanalga boost bosib beringlar, story funksiyasini ochib olaylik. Yaxshi storylar bilan tajribalarni ham boʻlishib boramiz Xudo xohlasa.

https://t.me/boost/Marketerbilan


Mijoz koʻpaygani sari koʻproq pul yoʻqotayotgan boʻlishingiz mumkin

Koʻp bizneslar narx belgilash, reklama byudjeti va mijoz jalb qilish strategiyalarini bozorga qarab qilishadi. "Odamlar qimmat deb oʻylamasin", "Raqobatchim shuncha qoʻyibdi, manam shunaqa qilaman". Bu yoʻl biznesga qanaqa taʼsir qilayotganini Unit economics koʻrsatadi.

Agar Unit economics yaxshi boʻlmasa biznes mijoz koʻpaygani sari pul yoʻqotadi

Unit Economics nima? (Oddiy tilda)

Tasavvur qiling, siz tozalash xizmati ko‘rsatasiz. Har bir mijozdan $150 tushum olasiz. Lekin shu mijozni jalb qilish uchun $50 reklama xarajati qildingiz, xizmat koʻrsatish xarajatlari esa $30 bo‘lsa, sizning sof foydangiz qancha?

- Tushum: $150
- Mijoz jalb qilish xarajati (CAC): $50
- Xizmat ko‘rsatish xarajati (Variable Costs): $30

Unit Economics = $150 - ($50 + $30) = $70
Demak, har bir mijoz sizga $70 foyda keltiradi

Unit Economics qanday ishlaydi?

Bu tushuncha biznesni ikki asosiy savolga javob berish orqali boshqarishga yordam beradi:

1. Siz mijozni jalb qilish uchun qancha pul sarflayapsiz? (CAC)
2. U mijoz sizga qancha daromad olib keladi? (LTV)

- Agar LTV > 3 × CAC bo‘lsa, biznesingiz foydali va o‘sishda davom etadi.
- Agar LTV < CAC bo‘lsa, biznes zarar ko‘rayapti!


Keling hayoliy biznes misolida koʻrib chiqamiz

Siz tozalash xizmatini koʻrsatasiz va mendan unit economicsʼni hisoblashni soʻradingiz, men ishni qanday olib borgan boʻlardim?

1. Bitta mijozdan keladigan oʻrtacha tushumni hisoblayman (ARPU)

ARPU = Umumiy kirib kelgan summa / mijozlar soni

Siz bitta mijozga bir oyda bir marta $150 evaziga xizmat koʻrsatasiz, demak sizda ARPU = $150

2. Yangi mijoz jalb qilish uchun ketgan harajat (CAC)

CAC = Marketing + sotuv xarajatlari / yangi mijozlar soni

- Biznes bir oyda reklama va sotuv xarajatlari uchun $5000 sarflaydi va 100 ta yangi mijoz jalb qiladi

CAC = $5000 / 100 = $50

3. Mijoz umri davomida biznesga qancha daromad keltiradi? (LTV)

LTV = ARPU x Retention(qayta harid)

Bizdagi maʼlumotga koʻra har bir mijoz bir oyda bir marta $150 qiymatida xizmatimizdan foydalanadi. Oʻrtacha mijoz bizdan 6 oy davomida xizmat sotib oladi.

LTV = $150 x 6 = $900

4. Oʻzgaruvchan xarajatlarni hisoblash (VC)

Bir mijoz uchun xizmat koʻrsatish va operatsion harajatlarni hisoblab chiqishimiz kerak. Xodimlar oyligi, ketadigan yoqilgʻi va shu kabi boshqa harajatlar $30 ni tashkil qiladi.

Demak (VC) oʻzgaruvchan xarajatlar = $30

5. Unit economicsʼni hisoblaymiz

Unit economics = (ARPU - CAC) x Retention - Oʻzgaruvchan xarajatlar

Bizni misolga koʻra bu koʻrsatkich mana bundan boʻladi:

Unit economics = ($150 - $50) x 6 - $30 = $570

Har bir mijoz biznesga sof foyda sifatida $570 keltiryapti.

6. Unit economics yaxshi ishlayaptimi yoʻqmi aniqlash uchun LTV ni CAC ga nisbatini koʻrish kerak

Agar LTV / CAC > 3 boʻlsa unda biznes yaxshi ishlayapti va foydada deyish mumkin, LTV / CAC < 1 boʻlsa unda siz har bir mijozdan ziyon koʻryapsiz.

Bizni misolga koʻra:

$900 / $50 = 18 > 3
Demak bizni tozalash biznesimiz ideal ishlayapti. Biz yana oʻrtacha chekni oshirish orqali bu koʻrsatkichni yaxshilashimiz mumkin.

Unit Economics sizga nima beradi?

3. Narx siyosatini to‘g‘ri belgilash
– xizmat yoki mahsulot narxi biznesga zarar keltirmasligiga ishonch hosil qilasiz.
2. Marketing budjetini optimallashtirish – mijoz jalb qilish xarajatini tushunib, eng samarali usullarni tanlaysiz.
3. Mijoz sodiqligini oshirish
– mavjud mijozlarning LTV’sini oshirish biznesingizni ortiqcha harajatsiz foyda olishiga yordam beradi.

Qisqartirib yozishga harakat qildim, baribir koʻpayib ketdi. Umid qilamanki bu siz uchun foydali boʻladi.

Unit Economics orqali biznesingiz foydalimi yoki yo‘qligini tekshirib ko‘rganmisiz?

@marketerbilan


Lid arzonligi biznesga qimmat tushishini koʻrsatib beraman

Yaqinda bir natijaga koʻzim tushib qoldi. Bir biznes uchun $0.05 Dan 3000+ lid olinganini yozishgan. CPL arzon, zoʻr natija albatta.

Agar siz faqat mutaxassis sifatida qarasangiz bu natijadan quvonib oʻzingizni maqtab yuraverasiz, yangi loyiha olayotgan paytda maqtanib koʻrsatasiz.

Lekin keling endi jiddiyroq kirishamiz.

Oʻrtacha sotuv boʻlimida xodimlar soni 5 ta boʻladi. Oʻrtacha bitta lid bilan gaplashish vaqtini 5 daqiqa deb olamiz.

3000 x 5 = 15,000 daqiqa = 250 soat = 10 kun

Biznes 3000 ta lid bilan ishlash uchun 10 kun vaqtni sarflayapti. Biznes koʻrsatkichlariga koʻra konversiya 1% edi. Bu esa 10 kunda 30 ta sotuv degani.

Sotuv boʻlimi rahbari boʻlib ishlaganim uchun bilamanki operatorlar har bir qoʻngʻiroqdan keyin mental charchash darajasi oshib boradi va natijaviylik tushib ketadi. Yaʼni qancha koʻp qoʻngʻiroq, shuncha koʻp yoʻqotishlar.

Biz marketolog sifatida varonkani kuchaytirish va lidlarni sifatli qilish orqali oʻsha sarflangan $160 ga 3000 ta lid emas 800 ta lid olaylik va sifatli lid hisobiga 30 ta emas 50 ta sotaylik.

Bu bir tarafdan operatorlar unumdorligini oshirganligi uchun sotuvni ham oshiradi, ikkinchi tarafdan 4 karra vaqtdan yutish degani yana 4 karra ish unumdorligini oshirish degani.

Biznes koʻp lid deb koʻzi quvnab 100 ming oylik daromad koʻrsa, lidlarni sifatli qilish orqali 400 ming oylik daromad qilishni boshlaydi.

Bu nafaqat daromadda oʻz taʼsirini koʻrsatadi, balki xodimlar kayfiyati va jamoaviy muhitga ham ijobiy taʼsir oʻtkazadi.

Agar sotuv boʻlimi bilan yaxshi ishlansa profitni ham yana oshirish mumkin.

Demak arzon lid hursand qiluvchi faktor emasligini isbotlab berdim deb oʻylayman. Oʻzim loyihalarimga beradigan tavsiyalarim bilan boʻlishdim.

CPL bilan bir vaqtda CAC ni muntazam kuzatib boring. Shunda yolgʻonchi raqamlarga aldanib qolmaysiz.

@marketerbilsn


Qimmat sotish yoki qoʻshimcha qiymat sotish?

Qisqa qilib aytsam, bu postda oʻrtacha chekni oshirish orqali koʻp pul topish haqida gaplashamiz.

Qimmat sotish har doim ham oson emas, ayniqsa yangi soha egalari uchun bu anchagina qiyin narsa. Lekin bu degani ular koʻp pul topa olmaydi degani emas.

Toʻgʻrisini aytsam men qimmat sotish tarafdori ham emasman, men koʻproq arzon sotib keyin "up-sell" orqali daromadni oshiraman.

Bu sistema qanday ishlaydi?

Menda anchagina arzon va foydali boʻlgan bir nechta xizmat turlari bor. Ular asosan texnik ishlarga asoslangan. Yangi bizneslar menga koʻproq aynan shu xizmatlarimni sotib olish uchun kelishadi.

Albatta arzon narsani sotish ancha oson kechadi va ishni boshlaymiz. Hammasi shunday keyin boshlanadi. Birinchi navbatda sotuv boʻlimiga yaqinroq boʻlishni boshlayman, ichki dasturlarga ham ishimni yaxshilash uchun deb "доступ" olaman.

Muammolarni yaxshilab oʻrganib chiqaman va ularni qanday qilib vahimali qilib yetkazish mumkinligi ustida ssenariylar ishlab chiqaman. "Keyin shu muammoni koʻrsatib, yechib beraman deb pul olasiz" deb oʻylayotgan boʻlsangiz adashasiz, eng qizigʻi shu yerdan boshlanadi.

Men muammoni koʻrsatmayman, muammoni ularni oʻzlari topishadi

Aytaylik muammo CRM yaxshi analitikani notoʻgʻri koʻrsatyapti, chunki raqamlar sotuvchilar tomonidan toʻgʻri yuritilmagan. Men sotuv boʻlimi rahbaridan analitikani soʻrayman, taqdim qilingan raqamlar xatoligini, reallikka toʻgʻri kelmasligini aytaman.

Asta sekin ichkariga chuqurlashaman va hamma muammoni endi koʻrayotgandek, avval nimaga sizlar koʻrmagansiz deya ochishni boshlayman. Shunday qilib ularda sarosima yuzaga keladi va men kecha kelib bir yildan beri ishlayotgan odamdan koʻra samaraliroq ekanligimni oʻylashni boshlashadi.

Qarabsizki endi u muammolarni yechish uchun eng yaxshi nomzod bu sizsiz. Chunki endi ular sizni mutaxassis ekanligingizga hech qanday shubha qilishmaydi.

Mana shu narsa kompaniyaga koʻproq foyda keltira olishingizni koʻrsatish orqali koʻproq pul topish, oʻrtacha chekni oshirish deyiladi. Siz esa hali ham qimmat sotaman deb yuribsiz.

Aytgancha mening yoʻlim qiyinroq albatta, chunki bu texnikani qoʻllash uchun siz chuqur fundamental marketing va sotuv bilimlariga ega boʻlishingiz, biznesni yaxshi tushunishingiz va odamlar bilan ishlashda tajribangiz boʻlishi kerak. Aytmoqchimanki agar siz chuqur bilimli boʻlmasangiz va faqat texnik hodim boʻlsangiz unda bu "приём"ingiz oʻtmaydi.

@marketerbilan


Men ko'pincha mutaxassislar davrasida bo'laman, hamma marketolog, targetolgo va soha egalari

Mendan tavsiya olish yoki konsultatsiya olish uchun ham faqat mutaxasisslar keladi. Ular menga dardini to'kib sochadi, biznes egasi ularni tushunmayotgani, biznes egasi qanchalik ahmoq ekanligi kabi muammolar.

Lekin oxirgi payt ko'proq biznes egalari bilan gaplashyapman va men ko'rgan narsa biznes egalari ahmoq emas, ular hammasini bilishadi lekin ko'pincha yo'l qo'yiladigan muammo bu kelishuvda. Kelishuvda tushunarsiz tomonlar qolib ketadi va kelishmovchiliklarga tayyor turing.

- CPL ko'rsatkichi va bozor nisbati
- CAC holati qanday?
- ROAS, ROMI va ROI ko'rsatkichlari
- Unit economica va narx belgilash

Yuqoridagi ko'rsatkichlar juda muhim, lekin men ko'p uchratgan narsa marketologlar bu ko'rsatkichlarni biznes egasi bilmasligidan foydalanib shunchaki narx oshirish va aqilli ko'rinish uchun ishlatayotgandek (hamma emas).

Biznesmenga raqamlarni ko'rsatish kerak, nima bo'lishidan qat'iy nazar. Hech bo'lmasa o'zingizdan majburiyatni soqit qilish uchun.

Sizda mijoz bilan qanday tajriba bo'lgan?

@marketerbilan


2024-yil uchun Adify reklama agentligimizni analiz qildim

❗️ Ko'rsatkichlarga qaraganda biz faqat 100% lidlarimizdan 0.8% qismiga sota olyapmiz.

Asosiy muammo bu varonkaning qaysidir qismida emas butun bir varonkadaligini ko'ryapman.

1. Bog'lanish
Jami kelib tushgan lidlar 100% dan 33.3% bilan bog'lana olganmiz. Bu bizda kontakt o'rnatishdagi muammolarni anglatadi.

2. Uchrashuv
Kontakt o'rnatilgan lidlardan 40% i bilan uchrashuv tashkillashtira olganmiz. Bu bizga qo'ng'iroq davomida berayotgan takliflarimizni yetarlicha jozibador emasligini ko'rsatadi.

3. Sotuv
Uchrashilgan 13.3% leadlardan faqat 6.3% iga sota olganmiz. Umumiy ko'rsatkich bo'yicha esa bu juda past 0.8% ni tashkil qiladi.

Raqamlarni kuzatib borish va analiz qilish esa juda muhim. Sizga shunchalik ko'p ma'lumotlarni ochib beradiki hali qilib ko'rmagan bo'lsangiz hayotga nisbatan qarashlaringiz o'zgarib ketadi.

Digital marketing va analiz bo'yicha kurs boshladim. Katta bilimlar.

Yaqinlarga raqamlar bilan bo'lishdim.

@marketerbilan

Показано 20 последних публикаций.